28 Nisan 2024 Pazar

Koronavirüs vaka sayısı 5'e çıktı

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Türkiye'deki koronavirüs vaka sayısının 2'den 5'e yükseldiğini açıkladı.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Adalet Bakanı Abdulhamit Gül ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan'la birlikte gerçekleştirdikleri Koronavirüs Bilim Kurulu Toplantısı'nın ardından açıklama yaptı.

Koca, korona virüs vaka sayısının 2'den 5'e yükseldiğini açıkladı. Bakan Koca, "İlk iki vakamızın belli bir odağa bağlı olduğunu söylemiştim. Size bu saatte aynı aile içinde 3 yeni tanı daha koyduğumuzu söylemek zorundayım" dedi.

Bakan Koca'nın açıklamalarından satır başları şöyle:

"Bilim Kurulumuzda bu alanda alınacak tedbirleri masaya yatırdık. Sabah erken saatlerde kamuoyuyla ikinci vakayı paylaştık. Bu iki vakanın belli bir sınır içinde ortaya çıktığını ifade etmek istiyorum. Mücadelemizin üstünlüğü var. Sağduyulu olmalıyız, tedirgin olmamalıyız. Dün Cumhurbaşkanımızın başkanlığında 5 saat süren toplantı yaptık. Bu kapsamı geniş tutulmuş  toplantıydı.

HASTA ZİYARETLERİ KISITLANACAK
Hastanelerimize ziyaretçi kısıtlaması getiriyoruz. Mesai saatleri içinde müsaade edilmeyecek. Mesai saatleri dışında sadece 1 saat izin verilecek. Raporları dolan hastamız hastaneye başvurmadan doğrudan ilacını alabilecek.

Kamu çalışanlarından kronik hastalığı olanlar kolaylıkla izne ayrılabilecek. Bu anlamda bir genelge de yayınlanmış oldu. Mart ve Nisan aylarında düzenlenecek olan ulusal ve uluslararası, bilimsel açık ya da kapalı toplantıları geçici bir süreyle ertelemiş bulunuyoruz.

KORONA DANIŞMA HATTINA BAŞVURUN
Hastamızın herhangi bir hastalıkta kolay arayabileceği Alo 184 Sabim Danışma Hattını Sabim Korona Danışma Hattı şeklinde kurmaya başladık. Hocalarımız algoritmayı geliştirmiş oldular. Bu süreçte özellikle arandığında hasta için ateşi varlığında, ateşi olup olmadığı, yaş durumu, öksürük bulgusunun olup olmadığı, nefes darlığı gibi şikayetlerle geliştirilen bir algoritma var. Vatandaşımız herhangi bir tereddüt anında 'acaba koronavirüs enfeksiyonu taşıyor muyum' diye kaygılandığı dönemde hemen sağlık kuruluşlarına başvurmamalı, bu dönemde başvurunun enfeksiyonu yayılma olasılığını bilelim, bu dönemde bu hattı arayıp, yapması gerekenin ne olduğunu o an için evde kalarak, kendini  izole etmesini, maske takıp takmaması gerektiğini bu danışma hattından özellikle hekim arkadaşlarımızın sorumluluğunda takip ettiği birinci elden yönlendirmeyi yapan danışma hattı önümoüzdeki bir iki gün, muhtemelen en geç Pazar günü devreye girmiş olur.

'YURTDIŞINDA OLANLAR DÖNMEKTE ISRARINI YANLIŞ BULUYORUZ'
İlk orta ve liselerin 1 hafta tatil edilmesine karar verildiğini biliyorsunuz. Üniversitelerimiz 16 Mart'tan itibaren 3 haftalık tatil. Başta futbol olmak üzere futbol müsabakaları da seyircisiz oynanacak. Kamu görevlilerin zorunlu olmadıkça yurtdışı ziyaretlerinin olmaması gereken genelge yayınlanmış oldu. Yaklaşık yarım saat önce yurt dışından dönen 14 kuralımız olduğunu biliyorsunuz. Bu çerçevede hızla çözüm geliştirmek anlamında sağlık kuruluşlarımızdan 14 günlük rapor alacaklarını ifade etmiştik. Bugün artık yurtdışından gelenlerin 14 gün idari izin sayılması gerektiği hakkında Cumhurbaşkanlığından karar çıktı. Vatandaşımızın vaka sayılarının dünyada tırmanışa geçtiği, yurt dışına kesinlikle çıkmamalarını istiyoruz. Bu dönemde vatandaşımızın herhangi bir ülke demiyoruz, artık dünyanın bütün ülkelerinde görüldüğünü biliyoruz, yurt dışına mümkün mertebe çıkılmaması hassasiyetle gerektiğini ifade ediyoruz. Yurt dışında olanların dönmek için ısrarcı olmalarını yanlış buluyoruz. Kendilerini bulundukları yerde korunma altına almalarını öneriyoruz.

'CORONAVİRÜS VAKA SAYISI 5'E ÇIKTI'
Bu arada insan trafiğiyle bağlantı halinde olduğumuz Avrupa'da giderek hızla artan salgını görüyoruz. Daha önce 5 ülkeye uçuş yasağı konduğunu biliyorsunuz. İran, İtalya, Güney Kore, Irak ve Çin şeklindeydi. 9 tane ülkeye daha bu yasak dün yapılan Cumhurbaşkanlığındaki toplantıda karar verilen hangi ülkede olması gerektiğini bugün şekillendiği bir yasağı özellikle buradan söylemek istiyorum.

Biz virüsün önünü kesecek tedbirler aldık. Kıtadan kıtaya kontrolü ele alan virüsün önünü keseceğimize inanıyoruz. Size bu saatte aynı temas çevresi, aynı aile içinde üç yeni tanı daha koyduğumuzu söylemek zorundayım. Üzüntümüzü azaltan bir realite var. Tanımlı çevre içinde olduğunu söylemek istiyorum. 5 vakanın tamamı doğrudan bağlantılı."

CEZAEVLERİNDE GÖRÜŞLER İKİ HAFTA YASAKLANDI
Bilim Kurulu Toplantısında yer alan Adalet Bakanı Gül ise şu açıklamalarda bulundu:

"Adalet Bakanlığımıza dair aldığımız önlemleri uygulayacağız. Dün toplantıda aldığımız kararlar oldu. Nisan sonuna kadar yurt dışı seyahatlerinin iptali konusunda kararları almıştık. Özellikle bugün itibari ile ceza infaz kurumları kapsamında, hastalık belirtileri olanların ceza infaz kurumlarına alınmaması, kabul durumunda solunum enfeksiyonu olanların belirli bir alana alınması kararlaştırıldı. Açık ve kapalı cezaevilerinde 2 hafta boyunca görüşler ertelenmiştir. Kamuda çalışanların özel izinleri ertelenmiştir. Bu haklar ise saklıdır, daha sonra verilecektir.

9 ÜLKEYE SEYAHAT YASAĞI
Havayolunda ise, Almanya, Fransa, İspanya, Norveç, Danimarka, Belçika Avusturya, İsveç ve Hollanda yarın 08.00'den itibaren 17 nisan tarihine kadar durdurulacak.

60 YAŞ VE ÜZERİNE 12 GÜN İDARİ İZİN
Öte yandan Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk twitter hesabından "Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan 60 yaş ve üzerinde olanlar 16 Mart 2020 tarihinden itibaren 12 gün idari izinli sayılmıştır" açıklamasını yaptı.